Ogólne

  • Szybsze odtwarzanie w Podglądzie obrazów
  • Optymalizacja prędkości i pamięci
  • Tryb interfejsu wiersza komend (CLI)

Import/export

  • SketchUp
    • Aktualizacja do SketchUp 2018 SDK
    • Obiekty zerowe z jednym obiektem potomnym teraz są połączone w jeden obiektem
  • Alembic
    • Aktualizacja do Alembic 1.7.7 SDK
    • Poprawa wydajności dzięki buforowaniu macierzy
    • Użytkownicy mogą teraz wypiekać wybrane obiekty do Alembic
    • Większa kontrola nad ustawieniami czasu animacji
    • Polecenie Ustaw klatkę (do ręcznego sterowania animacją za pomocą klatek kluczowych)
    • Przesunięcia w animacji
    • Tryby odtwarzania (Play, Loop, Ping Pong)
    • Ustawienie prędkości
    • Interfejs krzywej zmiany czasu
  • FBX
    • Aktualizacja do FBX 2018.1.1
    • Wsparcie instancji
    • Preferencje osi:
      • Odwróć oś Z.
      • Oś pionowa (domyślnie, X, Y, Z)
    • Nowy import CAD (CATIA V5, JT, Solidworks, STEP, IGES)
    • Aktualizacja Houdini do wersji 16.5.536
    • Importer AI: Krzywe Illustratora ładują się we właściwej skali

Modelowanie

  • Ulepszone jądro modelowania
    • Kilka poleceń zmigrowanych do nowego jądra modelowania zapewnia znacznie lepszą ochronę atrybutów powierzchni (UV itp.)
      • Polecenie Usuń Komponenty ze znacznie większą wydajnością i lepszymi zachowaniami (np. Usuwanie rozłączonych punktów)
      • Polecenie Triangulacja
      • Triangulacja N-gons
      • De-Triangulacja N-gons
      • Usuń N-gony
      • Wyrównaj Normalne
      • Odwróć Normalne
    • Kilka narzędzi zostało zmigrowanych do nowego jądra modelowania
      • Ekstruduj wielokąt
      • Ekstruduj do wewnątrz
      • Ekstruduj matrycowo
    • Obiekty podstawowe używają teraz nowego jądra do modelowania
    • Sfera (Dwudziestościan, tryb Oktaedr), prymitywy Obiekt Platoniczny i Ostrosłup generują teraz nie nakładające się współrzędne UV
      • Dostępna jest opcja przekształcania obiektów podstawowych ze starych scen w nowe opcje
    • Menedżer struktury teraz automatycznie przełącza tryb komponentu (punkty, wielokąty, …) do trybu wybranego w menedżerze struktury
    • Niestandardowy tag danych
      • Nowy interfejs API pozwala zewnętrznym programistom tworzyć niestandardowe znaczniki danych, które przechowują atrybuty powierzchni i mogą również zapewniać funkcje interpolacji.
      • Polecenia i narzędzia wykorzystujące nowe jądro do modelowania będą respektować te atrybuty powierzchni i korzystać z zapewnionych funkcji interpolacji
    • OpenVDB
      • Generator konstruktora objętości
        • Konwertuje obiekt wielobok, krzywą, obiekt cząstkowy lub pole na obiekt objętości
        • Potrafi tworzyć pola odległościowe i typu mgła
        • Można sterować kilkoma parametrami wynikowego obiektu objętości (np. Rozmiar woksela)
      • Filtry obiektowe
        • Gładki filtr / gładka warstwa
          • Różne typy filtrów
            • Pola odległościowe: Gaussian, Mean, Median, Mean Curvature, Lablacian
            • Mgła: Gaussian, Mean, Median
          • Różne ustawienia dokładności filtru dla pól odległości: pierwsze odchylenie, drugie odchylenie, trzecie odchylenie, WENO 5, HJWENO 5
        • Filtr zmiany kształtu / Warstwa zmiany kształtu
          • Różne typy filtrów
            • Pola odległościowe: Rozszerzać/ Erodować, Otwarte/ Zamknięte
            • Mgła: przesunięcie, mapa zasięgu, krzywa
          • Różne ustawienia dokładności filtru dla pól odległości podpisanych: pierwsze odchylenie, drugie odchylenie, trzecie odchylenie, WENO 5, HJWENO 5
        • Obiekty i filtry można układać warstwowo za pomocą różnych trybów mieszania
          • Pola odległościowe (Union, Substract, Intersect)
          • Mgła (normalna, maksymalna, minimalna, dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie)
        • Obiektów wolumetrycznych można odwoływać się jak do warstwy pól
      • Generator siatki objętości
        • Wygeneruj obiekt z Obiektu Objętości
          • Użytkownik może kontrolować próg zasięgu woksela lub próg powierzchni
          • Meshing może być adaptacyjny
        • Importuj / eksportuj .vdb
          • Obiekty Objętości mogą być importowane i eksportowane z i do standardowego formatu plików .vdb.
        • Załadowanie Obiekt Objętości
          • Pozwala na tworzenie referencji oraz załadowanie plików z obiektami objętościowymi lub też całych ich sekwencji
        • Polecenie Siatka Objętościowa: pozwala na przekształcenie siatki i połączenie obiektów edytowalnych (wieloboków) używając algorytmów i technologii Objętościowej

Wykonanie

  • ProRender
    • Silnik ProRender obsługuje teraz:
      • Rozpraszanie podpowierzchniowe
      • Rozmycie ruchu liniowego i kątowego
      • Rozmycie ruchu podklatkowe
      • Przesyłanie strumieniowe poza teksturę rdzenia w celu renderowania tekstur przekraczających całkowitą pamięć GPU
      • Wielo-instancje
      • Tagi wyboru tekstury na instancjach
      • Shader MoGraph Kolor
      • Fizyczne niebo
      • Przejście kompozycyjne
        • Bezpośrednie oświetlenie
        • Pośrednia iluminacja
        • Emisja
        • Środowisko
        • Współrzędne świata
        • Współrzędne tekstury
        • Normalne geometrii
        • Normalne shaderów
        • Głębokość
        • Identyfikator obiektu
        • Identyfikator grupy obiektów
        • Identyfikator materiału
      • Antyaliasing może być włączony dla
        • Współrzędne świata
        • Współrzędne tekstury
        • Normalne geometrii
        • Normalne shaderów
        • Głębokość
        • Identyfikator obiektu
        • Identyfikator materiału
        • Identyfikator grupy obiektów
      • Łapacz cieni
      • Szum 2D: użytkownicy mogą teraz używać wszystkich szumów 2D z wyjątkiem „sparse splotu” w starszych modułach cieniujących.
    • Nowe ustawienie ziarna : użytkownicy mogą teraz określić ziarno, który jest używany do renderowania.
    • Teraz można ograniczyć głębokość promieni (rozproszenie, błyszczące odbicie, refrakcje, błyszczącą refrakcję)
    • Można ograniczyć głębokość cieni
    • Wsparcie dla Metal 2
    • Kompilowanie jądra na żądanie, moduły cieniujące, które wprowadzają duży fragment kodu jądra GPU, nie będą zawarte w początkowej kompilacji jądra. Kompilacja jądra uruchamia się po dodaniu takiego shadera.
    • Sceny są teraz buforowane, gdy animacje są renderowane w przeglądarce obrazów.
      • Nowa opcja Odśwież scenę na klatkę, aby wymusić zachowanie R19
      • Ogólne ulepszenia wydajności
    • Renderer fizyczny
      • Poprawiona wydajność renderowania progresywnego

Materiały

  • Ogólne
  • Natychmiastowe wypiekanie o niskiej rozdzielczości dla okna podglądu
  • Ulepszone cieniowanie / wypiekanie materiału dla okna podglądu
  • Zaktualizowano podgląd materiałów
    • Zaktualizowana konfiguracja sceny
    • Kilka nowych scen
  • MoGraph Beat Shader przyjmuje teraz wartości zmiennoprzecinkowe dla BPM
  • Nowe materiały oparte na węzłach
    • Dostępnych ponad 140 węzłów
    • Węzły projekcji można wizualizować w oknie podglądu
    • Sieci węzłów można przekształcić w zasoby
    • Materiały oparte na Węzłach mogą być edytowane w Edytorze Węzłów, Edytorze Materiałów i Menedżerze Atrybutów
  • Nowy edytor węzłów oparty na nowej strukturze interfejsu użytkownika
    • Obszar atrybutów, wyświetlający parametry wybranych węzłów
      • Wyspecjalizowana wersja Menedżera atrybutów
      • Nowy element łączący przedstawiający zależności w kontekście cieniowania / renderowania
      • Menu kontekstowe konektora umożliwia:
        • Połącz węzły
        • Tekstury
        • Załaduj tekstury
        • Zamień węzły
        • Wstaw konwertery
        • Kopiuj
        • Wklej (link)
        • Wklej (duplikat)
        • Usunąć
        • Wycisz porty
        • Propaguj porty
      • Karta podstawowa
        • Nazwa
        • Lista rozwijana Wersja zasobów pokazuje różne wersje węzła (jeśli jest dostępny)
      • Niestandardowy kolor węzła
      • Karta Wejścia
        • Atrybuty wejściowe wybranego węzła
        • Węzły mogą mieć dynamiczną liczbę wejść (np. Gradient może mieć zmienną liczbę węzłów)
        • Polecenie Pokaż podkanały może przełączać układ tak, aby pokazywał podkanały parametru (np. Color.R, Color.G, Color.B, Color.A dla „Colour”)
      • Karta kontekstowa
        • Umożliwia użytkownikom zastąpienie kontekstu wielu węzłów, np. w celu zmiany mapowania UV dla tego węzła.
      • Obszar zasobów
        • Wyświetla wszystkie dostępne zasoby udostępnione przez MAXON lub przechowywane przez użytkownika
        • Lista zasobów może być filtrowana według nazwy i słów kluczowych
        • Filtr słów kluczowych może ustawiać określone parametry w węźle (np. Wyszukiwanie „Kupuj” pokaże węzeł podstawowego hałasu z zestawem Buya jako typ hałasu)
        • Menu kontekstowe
          • Utwórz nową kategorię
          • Utwórz węzeł
          • Importuj zasoby
          • Utwórz nową bazę danych
          • Góra bazy danych (folder / plik zip)
          • Odmontuj bazę danych
          • Eksportuj bazę danych
        • Obszar węzłów zawiera listę wszystkich węzłów w bieżącej konfiguracji
          • Listę węzłów można filtrować
          • Węzły można wycinać, kopiować, wklejać, usuwać i powielać
        • Obszar informacyjny wyświetlający informacje o wybranym węźle / zasobie / drucie (nazwa, wersja, ostrzeżenia, …)
        • Menadżer Węzłów pozwala użytkownikowi wyszukiwać zasoby według nazwy i słowa kluczowego
        • Widok węzła
          • Węzły
            • Nagłówek (wyświetla tytuł, podgląd i przełącznik stanu węzła)
              • Mogą być kolorowe, aby dać użytkownikom sposób na zorganizowanie sieci węzłów
              • Nazewnictwo węzła można zmienić
            • Kontener (zawiera grupy portów wejścia / wyjścia, porty portów, gniazda portów i nazwy portów)
              • Kontener może wyświetlać wszystkie porty, brak portów lub tylko połączone porty
            • Węzły mogą mieć dwa główne stany (pełny i zwinięty)
            • Węzły mogą być wyświetlane w układzie pionowym lub poziomym
            • Porty
              • Porty mogą mieć różne stany (niepołączone, podłączone, propagowane, konwertowane, porty grupowe, błąd)
              • Porty są oznaczone kolorami, aby ułatwić rozróżnianie różnych typów portów.
              • Nazwy portów można zmienić
            • Przewody
              • Kilka sposobów podłączenia przewodu do portu:
                • Podłącz przewód bezpośrednio do portu
                • Zwolnij przewód na nazwie portu
                • Zwolnij przewód na nazwie portu grupy. Zostanie wyświetlone okno podręczne z kompatybilnymi portami grupy, do której może się podłączyć przewód
                • Zwolnij przewód w pustym obszarze węzła. Ponownie pojawi się okienko pop-up ze wszystkimi kompatybilnymi portami
              • Przewody mogą być wyświetlane jako krzywe liniowe lub krzywe Beziera
              • Przewody mogą być wyciszone (wyświetlane jako linia przerywana)
            • Specjalne węzły
              • Węzeł początkowy: atrybuty węzła będą wyświetlane w Edytorze materiałów i Menedżerze atrybutów po wybraniu materiału węzła
              • Węzeł Solo: pozwala systemowi na wykorzystanie danych z tego węzła do wyświetlenia w podglądzie i w oknie podglądu
              • Węzeł grupy: węzeł zawierający sieć węzłową
              • Węzeł zasobów: Węzły grupy można przekształcić w zasoby
            • Użytkownicy mogą korzystać z różnych technik nawigowania w widoku węzła, w tym gestów dotykowych.
            • Mała mapa nawigatora pokazuje przegląd kompletnej sieci węzłów, może być wykorzystana do szybkiej nawigacji w sieci węzłów
            • Paski grupy po lewej i prawej stronie widoku węzła mogą być używane do propagowania portów na zewnątrz grupy.
            • Węzły mogą być przyciągane do siatki po przeniesieniu
            • Pasek narzędzi pokazuje:
              • Wyświetla ścieżkę do aktualnie edytowanego Węzła
              • Pole filtru
            • NadMateriał
              • Materiał Zasobów, zbudowany z nowym systemem węzłów
              • Trzy kanały refleksyjne
                • Kanał rozproszenia: renderuje odbicia rozproszone
                • Kanał refleksyjny z trzema trybami odbicia
                  • Artystyczny – łączy pomiędzy dwoma kolorami zdefiniowanymi przez użytkownika
                  • Dielektryk – dla odbić dielektrycznych, takich jak plastik
                  • Przewodnik – do materiałów przewodzących, np. Metali
                • Kanał powlekania, uproszczona dielektryczna warstwa odbijająca, która zapewnia efekty, takie jak przezroczysta powłoka
                • Warstwa emisyjna dla efektów emisyjnych, takich jak materiały świecące
                • Przezroczystość dla materiałów refrakcyjnych, takich jak szkło
                • Krycie w celu kontrolowania nieprzezroczystości materiału
                • Wypukłości do kontroli globalnego mapowania wypukłości
                • Przemieszczeń do sterowania globalnym mapowaniem przemieszczeń
                • Przesunięcie do kontroli przemieszczenia materiału
              • Nowe materiały węzłowe
                • Farba samochodowa
                • Ceramiczny
                • Beton
                • Wycięcia
                • Emisja
                • Złoto
                • Granit
                • Marmur
                • Metal
                • Plastikowy
                • Skała
                • Drewno
              • Menedżer materiałów
                • Nowe polecenia w menu Utwórz
                  • Nowy materiał NadMateriał
                  • Nowy materiał węzła
                  • Materiały węzłów (wyświetla wszystkie materiały w folderze repozytorium zasobów)
                • Można teraz otworzyć Edytor węzłów

Przepływ pracy / interfejs użytkownika

  • Tag compositing ma teraz zakładkę ProRender
    • Łapacz cieni alfa
    • Portal światła
    • Identyfikator grupy obiektów
  • Wieloistancje
    • Nowe instancje zintegrowane z obiektem Kloner, obiektem Instancji i obsługiwane przez wszystkie wewnętrzne mechanizmy renderujące
    • Wieloistancje są przechowywane jako jeden obiekt wewnętrzny, co skutkuje wyższą wydajnością i mniejszą ilością pamięci
    • Obsługuje różne tryby renderowania w oknie podglądu (Off, Points, Matrix, Bounding Box, Object)
    • Obsługuje shader kolor i shader MoGraph kolor
  • Ustawienia projektu
    • Użyj ustawienia „Kanał koloru dla materiału węzła”
  • Nowa konsola
    • Kategorie zapewniają większy przegląd
    • Konsola Pythona może teraz całkowicie zastąpić funkcjonalność wiersza poleceń
    • Dane wyjściowe można zapisać do plików
    • Drastycznie poprawiona wydajność
  • Nowy gradient
    • Zaktualizowany interfejs
    • Gradientowy pasek kolorów może być wyświetlany w 3 różnych rozmiarach (mały, średni, duży)
    • Wybrane supły mają teraz pomarańczowy zarys
    • Jeśli wybierzesz więcej niż jeden supeł, pojawią się uchwyty wyboru. Pozwala przesuwać wszystkie wybrane supły w tym samym czasie, aby skalować zakres
    • Nowe polecenie podwój supły oraz rozprowadź supły w menu kontekstowym
    • Nowy tryb mieszania interpolacji
    • Interpolację można teraz ustawić dla każdego supła
    • Intensywność zmieniona na Jasność (dostępna tylko w gradiencie Legacy)
    • Nowe opcje, jeśli gradient używany jest w danych użytkownika „” (KOLOR, ALFA, NOEDITCOLOR, NOPRESET, NOINTERPOLATION, NOKNOTOS, NOBIASPOSITION, NOBRIGHTNESS)
  • Nowy węzeł gradientowy
    • Może wyświetlać tekstury i shadery na kolorowym pasku gradientu
    • Może wyświetlać alfa
    • Selektor kolorów został rozszerzony o suwak Alpha
    • Obszar mieszania można ustawić na Linear lub sRGB
    • Zmiana symbolu supła: jeśli supeł jest sterowany przez wejście supeł
  • Ulepszony selektor kolorów
    • Selektor kolorów może teraz przechowywać wartości alfa w próbkach
    • Próbnik kolorów jest teraz dostępny zawsze, gdy wybierak kolorów jest zwinięty
    • Menu kontekstowe Color Chip oferuje teraz opcję włączania / wyłączania alfa (w stosownych przypadkach) oraz kopiowania i wklejania kolorów
    • Wybór koloru w stanie rozwiniętym odpowiada teraz na rozmiar wyświetlanego menedżera
    • W trybie koła kolorów można kliknąć liczbę po prawej stronie, aby bezpośrednio określić liczbę próbek kolorów
    • Tryb szesnastkowy można teraz włączyć bezpośrednio w interfejsie wyboru koloru
    • Przełącznik Linear Numeric Values ​​umożliwia liniowe wyświetlanie suwaków kolorów w interfejsie węzłów
    • Suwak Alpha w interfejsie węzłów
  • Menedżer tekstury
    • Nazwa kanału zmienia nazwę na Ścieżka materiałowa, obsługuje również materiały oparte na węzłach i wyświetla ścieżkę w materiale
    • Menu Edycja zawiera teraz polecenia dostępne wcześniej tylko w menu kontekstowym (Pokaż plik w Eksploratorze / Finderze, …)
    • Nowe zachowanie pliku w Menedżerze – nowe polecenie i Pokaż w Menedżerze atrybutów wyświetla teraz atrybuty modułu cieniującego bitmapy / węzła obrazu.
    • Otwórz Materiał w Mandżerze jest teraz wyświetlany jako polecenie.
    • Podgląd pokazuje teraz rozdzielczość i bitową głębię, a małe obrazy są wyśrodkowane
  • Menedżer atrybutów został dostosowany do przepływu pracy węzłów
    • Nowy interfejs Kontektora do obsługi połączeń węzłów
  • Preferencje
    • Interfejs: nowe menu rozwijane Wykres ponownego mapowania pól (Ukryj, Pokaż, Ukryj w listach)
    • Urządzenia wejściowe: nowe ustawienie umożliwiające obsługę urządzeń dotykowych
    • Pliki / ścieżka: nowe listy pól dla zasobów plików i ścieżek wyszukiwania bazy danych
    • Wtyczki: nowa lista pól dla ścieżek wyszukiwania wtyczek
    • Jednostki / zestawy domyślne: nowe pola wyboru Tryb alfa i Szesnastkowy
      • Nowa grupa Gradient
        • Rozwijane menu Rozmiar (małe, średnie, duże)
        • Zaznaczenie służy do zaznaczenia pola wyboru
      • Nowa grupa Alpha
        • Menu rozwijane Kolor siatki (Jasne, Średnie, Ciemne)
      • Renderer / ProRender nowa grupa Poza cache’m jądra
        • Niestandardowa lokalizacja
        • Ścieżka lokalizacji
      • Materiał (poprzednio Podgląd materiału)
        • Nowe materiały grupowe oparte na węzłach
          • Menu rozwijane Rozmiar podglądu węzła (Małe, Średnie, Duże, Ogromne)
          • Podgląd senny 3D w menu rozwijanym
          • Okno podglądu węzłów
          • Zaznacz pole wyboru HUD
        • Modelowanie / rzeźbienie (wcześniej Sculpting):
          • Nowa grupa modelowania
            • Odłączone punkty w menu rozwijanym Usuń (Usuń (naciśnij Shift, aby zachować), Zachowaj (naciśnij Shift, aby usunąć))
          • Import Eksport:
            • Ustawienia dla nowych formatów CAD:
              • CATIA (* .CATPart, * .CATProduct, * .cgr) Ustawienia importu
              • IGES (* .igs, *. Iges) Importuj
              • Import JT (* .jt)
              • Solidworks (* .SLDPrt, *. SLDAsm, *. SLDDrw) Import
              • STEP (* .stp, *. Step, *. P21) Importuj
              • Ustawienia obejmują:
                • Ustawienia, aby włączyć / wyłączyć import geometrii, splajnów, instancji, pomocników i ukrytych obiektów
                • Ustawienia importowania Normalne, wyświetlanie kolorów, warstw i materiałów
                • Połącz przez brak, oryginalne ciała, według topologii, koloru lub warstwy
                • Wylecz i połącz
                • Zoptymalizuj hierarchię
                • Ustawienie do importowania siatki źródłowej
                • Ustawienia do importowania LOD z JT
                • Ustawienia wpływające na teselację, również na tesselację skalowalną
              • Eksport FBX (* .fbx)
                • Ogólne: pole wyboru Nowa instancja
                • Dodatkowo: nowe pole wyboru Flip Z Axis i nowe menu rozwijane Up Axis (oś Y (domyślnie), oś X, oś Z)
              • Importowanie FBX (* .fbx)
                • Ogólne: pole wyboru Nowa instancja
                • Dodatkowo: nowe pole wyboru Flip Z Axis i nowe menu rozwijane Up Axis (oś Y (domyślnie), oś X, oś Z)
              • Eksport obiektów objętości (* .vdb)
                • Skaluj pole wejściowe
                • Pole wyboru Animacja
                • Nazwa menu rozwijanego
                • Od i do wprowadzania pól
                • Tylko zaznaczone pole wyboru
              • Importowanie obiektów objętości (* .vdb)
                • Pole listy Siatek wolumetrycznych
                • Skaluj pole wejściowe
                • Pole wyboru Animacja
                • Nazwa menu rozwijanego
                • Od i do wprowadzania pól
                • Pole grupy obiektów
                • Zaimportuj do lokalizacji projektu pole wyboru
              • Zasoby
                • Materiały oparte na węzłach i sieci węzłów mogą być przechowywane jako zasoby
                • Zapisz okno zasobów
                • Nazwa: nazwa zasobu
                • Tag wersji: numer wersji zasobu
                • ID: identyfikator zasobu
                • Baza danych: baza danych, w której będzie przechowywany Zasób
                • Kategoria: Kategoria zasobów (kolor, kontekst, konwersja, generator, informacje, materiał, matematyka, kształt, ciąg, powierzchnia, bez kategorii, narzędzie, nowa kategoria)
              • Ogólne
                • Wyślij do PictureViewer obsługuje teraz wszystkie renderowania rzutni (również OpenGL)
                • Tryb 2D kamery dla okna podglądu
                • Nowy wpis Eksportuj wybrany obiekt jako … w menu Menedżera obiektów
                • Plik projektu Kompozycja dla Nuke obsługuje teraz Alembic
                • Nowe tryby wyświetlania w oknie podglądu dla znacznika Tekstury (Prosta, Siatka, Stałe)
                • Ulepszone siatki UV dla sfery (niektóre typy), piramidy i platońskie
                • Nowe polecenia wypiecz jako Alembic i wypiecz jako Alembic + usuń
                • Nowe polecenie Zapisz jako scenę domyślną
                • Zaktualizowany układ wizualizacji
                • Nowe wielokrotne przejścia
                  • Bezpośrednie rozproszenie
                  • Pośrednie rozproszenie
                  • Bezpośredni połysk
                  • Pośredni połysk
                • Tryb tekstury działa teraz jako poprzedni tryb osi tekstury. Tryb Osi tekstury nie jest już dostępny.

MoGraph

  • Pola MoGraph
    • Pola MoGraph zastępują sposób aplikacji we wszystkich obszarach, w których wcześniej używano Zaników
    • Obiekty pola są obiektami na scenie i mogą być swobodnie umieszczane i animowane
    • Niektóre Pola mogą mieć Sub-Pola, modyfikując jeden ze swoich specjalnych parametrów
    • Pola mogą zapisywać wartości w określonych mapach (Mapy wierzchołków, Kolory wierzchołków, Wybory punktu / krawędzi / wieloboku, zaznaczenia MoGraph, wagi MoGraph)
    • Zaniki są ładowane jako stare zaniki, można je konwertować na pola
    • Pola MoGraph pozwalają na warstwowanie pól
      • Dostępne różne tryby mieszania (Normalne, Min, Odejmowanie, Mnożenie, Nakładanie, Maks., Dodaj, Ekran, Klip)
      • Suwak krycia
      • Wartość, kierunek (dla niektórych efektów) i modyfikacja kolorów każdej warstwy może być włączona / wyłączona
    • Nowe obiekty polowe (Sześcian, Kapsuła, Stożek, Cylinder, Linear, sferyczny, Torus, Formuła, Python, Radial, Random, Shader, Sound, Group)
    • Nowe warstwy modyfikatorów (Zacisk, Filtr koloru, Colorizer, Curve, Decay, Delay, Formula, Freeze, Invert, Noise Remap, Python, Quantize, Rangemap, Remap)
    • Nowe warstwy pól (obiekt MoGraph, obiekt cząstki, obiekt punktowy, bryła, obiekt splajnu, krok, czas, zmienny znacznik, obiekt objętości)
    • Interfejs pól
      • Karta Mieszanie: oto opcje mieszania, które można znaleźć również w interfejsie Warstwy.
      • Karta Pole: tutaj są specyficzne dla pola parametry obiektu
      • Opcjonalna karta podpól: ta karta oferuje interfejs warstwy dla pod-pól
      • Karta Odwzorowanie: ta karta zawiera zintegrowane parametry remapowania wartości pola.
      • Karta Zmiana koloru: ta karta zawiera zintegrowane opcje ponownego mapowania dla koloru pola
      • Karta Kierunek: ta karta zawiera zintegrowane opcje mapowania dla kierunku pola
      • Opcjonalna karta Ustawienia widoku: ta karta zawiera ustawienia Rzutnia dla pola
    • Interfejs obiektu pola
      • To samo, co Interfejs pola, minus karta Mieszanie oraz karta Kierunek
      • Karta Kierunek: menu rozwijane Tryb Kierunek (Bez przerzucania, Kierunek niestandardowy, Tłumienie wg siły) i Pole wyboru Kierunek normalizujący
    • Obiekt MoGraph Cloner obsługuje teraz wiele wystąpień

Śledzenie ruchu

  • Zaktualizowany wygląd modułu śledzącego ruch
  • Uproszczony przepływ pracy w celu utworzenia obiektu Motion Tracker i załadowania materiału
  • Polecenie – Pokaż reprezentację danych arkusza danych dla wybranej ścieżki w Trybie Wykresu w Widoku Wykresu.
  • Kierunek śledzenia można teraz zdefiniować w klatkach kluczowy
  • Ścieżki można teraz zamrozić, aby zapobiec ich zmianie przez edycję
  • Opcje Newauto automatycznie wstawiają klucz, gdy błąd 2D osiągnie określony próg
  • Poprawione śledzenie ścieżek, w których rozmiar lub orientacja powierzchni znacznie się zmienia
  • Nowy tryb edytora 2D Tracks
  • Lista User Tracks
  • Wybrane ścieżki są wyróżnione w standardowy sposób Cinema 4D
  • Poszczególne ścieżki można zmienić bezpośrednio w GUI
  • Obsługiwany pełny zestaw standardowych interakcji wyboru
  • Możliwość zmiany kolejności utworów przez użytkownika
  • Wyświetlanie wielu kolumn, aby pokazać główne ustawienia śladów
  • Obsługa folderów
  • Nawigacja kursorem
  • Możliwość usuwania ścieżek za pomocą klawisza Delete
  • Wyskakujące menu kontekstowe z odpowiednimi kontrolkami.
  • Wskazanie kierunku śledzenia w widoku wykresu
  • Wielokrotny wybór i edycja wierzchołków maski jest teraz obsługiwany
  • Nowe dokowalne okno ścieżki, które pokazuje powiększony widok ścieżki 2D

SDK

  • C ++
    • Nowy interfejs API MAXON
    • Narzędzie do projektowania
      • do generowania plików projektu dla różnych systemów operacyjnych
      • wsparcie (opcjonalnie) sprawdzanie stylu i składni
    • Pyton
    • Zintegrowany Python zaktualizowany do wersji 2.7.14, w tym zaktualizowany moduł OpenSSL
      • Menedżer skryptów: Skrypty w języku Python mogą teraz również ustawiać stan menu, co było możliwe w poprzednich wersjach z C.O.F.F.E.E. skrypty
      • Poprawiony przepływ pracy programisty dzięki lepszej integracji z zewnętrznymi IDE, w tym automatycznym uzupełnianiem kodu
      • API MAXON w Pythonie